DSV er en global udbyder af transport- og logistikløsninger inden for vejtransport, luft- og søfragt samt logistik og lagerhotel, og selskabet blev stiftet i 1976. Forretningsmodellen er aktivlet, hvilket betyder, at DSV ikke selv ejer lastbiler, fly eller skibe. Det globale netværk er skabt ved organisk vækst samt en række større virksomhedsopkøb. Ledelsen har givet klart udtryk for, at de også fremover vil være interesseret i opkøb, hvis de rette kandidater dukker op.
Transportbranchen har gennemgået en konsolideringsperiode, hvor DSV deltager aktivt. Siden 2006 har DSV opkøbt Frans Maas, ABX, AWT Cechofracht, Swift Freight, en 60 pct. andel af DSV-GL Latin America S.A., samt Seatainers Group. I januar 2016 gennemførte DSV et gigangtopkøb med overtagelsen af amerikanske UTi Worldwide for en enterprise-værdi på 1,35 mia. dollar.
DSV har gang på gang bevist, at selskabet formår at skabe værdi ved opkøb. Det sker ved, at opkøbene i løbet af to til tre år får hævet indtjeningsniveauet til DSV-niveau. Strategien er anderledes end hos konkurrenten Kuhne + Nagel, som typisk vokser organisk. Begge selskaber benytter sig dog af den aktivlette strategi, hvilket vil sige at man i stor udstrækning lader sine partnere eje aktiverne, som eksempelvis lastbiler. DSV befinder sig utvivlsomt i en meget cyklisk branche, men DSV's aktivlette strategi har til hensigt at mindske den negative effekt ved en lavkonjunktur.
DSV's seneste opkøbs kandidat er Panalipna efter at opkøbstilbuddet til Ceva blev afvist af bestyrelsen.