Ny formand i hovedbestyrelsen

Dansk Aktionærforening har fået ny formand.

Ny formand for hovedbestyrelsen

Onsdag d. 4. september blev der afholdt strategimøde og ordinært møde i hovedbestyrelsen i Dansk Aktionærforening på Kalvebod Brygge i København. I forbindelse med mødet blev Johan Winther Rasmussen valgt som ny formand for hovedforeningen. Her afløser han Inger Kehlet, der har været formand siden december 2022.

Valget af ny formand skete i forbindelse med, at hovedbestyrelsen behandlede foreningens fremtidige organisation. ”Et flertal i bestyrelsen har ønsket, at vi skal sætte mere tid af til at evaluere den nuværende organisationsstruktur i Dansk Aktionærforening, inden der træffes principbeslutninger om fremtidens organisering, og i den forbindelse har man bedt mig om at indtræde som formand,” udtaler Johan Winter Rasmussen, der er formand lokalforeningen DAF MidtVest. Han fortsætter: ”Vi har i de seneste to år sikret os et solidt fundament for at forny og forandre foreningen, og denne proces har vi planer om at fortsætte. Med fokus på at forene både lokalforeningernes og landsorganisationens interesser på en mere demokratisk måde, og i samråd med repræsentantskabet som vores øverste myndighed.”

Den afgående formand, Inger Kehlet, er godt tilfreds med de resultater, hun og bestyrelsen har opnået gennem de seneste år. ”For to år siden satte vi os for at fokusere på at styrke fundamentet og økonomien i Dansk Aktionærforening, og i kraft af et stærkt samarbejde fra både sekretariatet og bestyrelsens side samt opbakning fra repræsentantskabet er det på fornem vis lykkedes os at genskabe en solid egenkapital og et godt fundament for fremtidig udvikling. Jeg vil fortsat indgå i arbejdet for at forny og udvikle Dansk Aktionærforenings organisation og sikre en stærk politisk indflydelse,” slutter Inger Kehlet.

Hovedbestyrelsen vil fremover være konstitueret således; Johan Winter Rasmussen (formand), Klaus-Jørgen Sørensen (næstformand), menige medlemmer: Peter Ejdesgaard, Inger Kehlet, Rasmus Egeskjold, Niclas Tylvad Christensen, Palle Thomsen (Repræsentantskabsformand) og Kim Madsen (Lokalforeningsudvalgsformand). Medlemmer til bestyrelsen vælges for 2 år ad gangen på det årlige repræsentantskabsmøde i november. Næste gang d. 22. november.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Johan Winter Rasmussen på tlf. 3033 1663, eller Klaus J. Sørensen på tlf. 2968 3152

Læs også: BLIV MEDLEM AF DANMARKS STØRSTE INVESTERINGSFÆLLESSKAB