Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet spørgsmålene i emner, så du hurtigt får overblik over, hvor du finder dit svar. Vi sidder også klar ved telefonen, hvis du ikke finder svar her - skrive til os på daf@shareholders.dk eller kontakt os alle hverdage mellem kl. 9.00-12.00, onsdage også fra 12.30-15.00 på telefonnummer 45 82 15 91.
Medlemskab og Kontingent
Hvornår løber kontingentperioden?
Kontingentet løber 1 år og er fortløbende. Melder du dig eksempelvis ind d. 22. maj, vil medlemskabet derfor automatisk fornyes d. 22. maj det næste år.
Tilbagebetaler I mit kontingent helt eller delvist, hvis jeg udmelder mig midt i kontingentperioden?
Nej. I henhold til Dansk Aktionærforening forretningsbetingelser returneres indbetalte kontingenter ikke, og en udmeldelse vil blive registeret til udgangen af kontingentperioden.
Hvor stor en del af kontingentet er moms?
En fjerdedel af Dansk Aktionærforenings kontingent er momsfritaget. På kontingentfakturaer fra Dansk Aktionærforening optræder der derfor en momsfri del (1/4), hvoraf der beregnes 0 procent moms, og en momspligtig del (3/4), hvoraf der beregnes 25 procent moms. Det er Landsskatteretten, der har fastsat Dansk Aktionærforenings særlige momsforhold i en kendelse fra 2007 (SKM2008.156.LSR).
Magasinet Aktionæren
Hvor ofte udkommer Aktionæren?
Medlemsmagasinet Aktionæren udkommer 9 gange om året.
Jeg har ikke modtaget Aktionæren
Kontakt os ved at klikke her, så sørger vi for, at du får det manglende magasin tilsendt hurtigst muligt.
Adresseændring
Jeg har fået ny e-mail eller adresse. Hvordan retter jeg den?
Du skal gå ind på din profil, hvor du kan rette alle dine oplysninger
Hvad bruger I min e-mail adresse til?
Du skal bruge din e-mail-adresse til at logge ind på hjemmesiden. Vi har også brug for din mailadresse, så vi kan skrive til dig om dit medlemskab af foreningen (kontingent, valg til repræsentantskabet, invitationer til arrangementer og lignende). Du kan desuden vælge at modtage nyhedsbreve fra Dansk Aktionærforening og Dansk Aktionærforenings lokalforeninger. Dansk Aktionærforening videregiver ikke din mailadresse til tredjepart uden dit samtykke.
Fordelsklub
Hvordan får jeg adgang til alle rabatterne?
Bruger du vores fordelsklub aktivt, så er der store besparelser at hente og mange penge at spare i løbet af et år på f.eks. elektronik, rejser, restaurantbesøg, tøj, boligtilbehør og meget mere!
Du skal være medlem af Dansk Aktionærforening og logget ind for, at tilmelde dig vores fordelsklub. Som medlem kan du nemt tilmelde dig fordelsklubben via 1; linket her: www.shareholders.dk/tilmeldfordelsklub. Når du har tilmeldt dig, vil du 2; modtage en mail fra Visma/Logbuy, hvor du blot skal 3; trykke på linket "Aktivere din profil" i den modtaget mail, og 4; vælge et password og hvilken by, du ønsker at se rabataftalerne for.
Uddannelse/kurser
Kan jeg deltage i andre kurser i InvestorSkolen, hvis jeg ikke har taget begynderkurserne?
Det er op til dig selv at vurdere. Dansk Aktionærforening antager, at kursusdeltagere på mere avancerede kurser kommer med forudsætninger svarende til begynderkurserne. Vi rådgiver dig selvfølgelig altid gerne om valg af niveau på InvestorSkolen.
Kommer InvestorSkolen til min by?
På www.InvestorSkolen.dk kan du altid se, hvor der afholdes InvestorSkoler.
Jeg har en idé til et kursus, I burde tilbyde
Det vil vi rigtigt gerne høre om. Skriv til os på daf@shareholders.dk
Events/Arrangementer
Arrangementet er fuldbooket - kan jeg komme på venteliste?
Det kan du godt. Giv blot Dansk Aktionærforening besked pr. e-mail eller telefon. Bemærk, at afbud ofte kommer i sidste øjeblik, så du skal oplyse et telefonnummer, hvor vi kan kontakte dig. Vi ringer, hvis der bliver ledige pladser. Du er ikke forpligtet til at acceptere en ledig plads, hvis vi ringer til dig.
Kan jeg tage gæster med til et arrangement?
Det kan du som hovedregel altid. Der afholdes kun ganske få arrangementer, hvor der kun er adgang for medlemmer. Det vil fremgå af beskrivelsen, hvis et arrangement kun er for medlemmer.
Jeg er tilmeldt til et arrangement, men jeg kan ikke deltage alligevel. Hvad gør jeg?
Vi kan ikke refundere din betaling (se nedenstående), men du er velkommen til at give billetten videre til en anden, der kan deltage i stedet for dig.
Jeg har betalt for deltagelse i et arrangement, men jeg må melde afbud - kan jeg få mine penge retur?
Købte billetter kan normalt ikke byttes eller refunderes. I henhold til Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.
Jeg har ikke meldt afbud til et arrangement eller en InvestorSkole, og jeg har ikke deltaget - skal jeg så betale?
Ja, du er betalingspligtig.
Hjemmesiden
Jeg har opdaget en fejl på hjemmesiden - hvem henvender jeg mig til?
Send en mail til daf@shareholders.dk og beskriv præcist, hvad fejlen går ud på.. Husk at sende adressen/linket på den side, hvor du har oplevet fejlen - og vedhæft meget gerne et skærmbillede.
Rådgivning
Yder Dansk Aktionærforening individuel rådgivning?
Desværre råder Dansk Aktionærforening ikke over egne eksperter eller rådgiverforsikring, og vi kan ikke tilbyde vores medlemmer individuel rådgivning. Men medlemmer kan gratis få sparring via medlemstilbuddet InvestorSparring.