D/S Norden, som blev stiftet i 1871, beskæftiger sig hovedsageligt med tørlastfragt (kul, metaller og korn), men sejler også med olie (tankskibe).
Priserne på fragt af tørlast kollapsede under finanskrisen, og overkapacitet har præget tørlastmarkedet lige siden. D/S Norden afdækker sine sejladser med langtidskontrakter, og er derfor ikke så påvirket af kortvarige udsving i spotmarkedet, men en længerevarende prisændring påvirker D/S Norden, når rederiet skal forhandle eksisterende eller nye kontrakter.
Indenfor tørlastfragt er D/S Norden meget aktiv i Panamax og Handymax er D/S Norden, og hertil kommer betydelige aktiviteter i Handysize og Post-Panamax. Rederiet har en lille eksponering i det store Capesize-segmentet.
Kina og Indien er de største enkeltaftagere af D/S Nordens laster, hvor Kina er den største. Vesteuropa udgør samlet set også en vigtig region for D/S Norden.
Følg D/S Norden på: