Ambu på vej mod ny storhed efter ledelsestumult
Vi ser bl.a. et selskab, der har hyret mere end 350 nye medarbejdere og taget medarbejderstaben over 3000 globalt set og har kørt en aktiv strategi for at fylde senior management positioner med erfarne industrifolk med endoskopierfaring.
2-3 dobling af sælgerstyrken
Ambu står foran mindst en tredobling af antallet af amerikanske sælgere, og en fordobling i både Europa og Rest-of-World. I USA øges antallet af frontline reps fra 40 til omkring 120 i antal og udover hvilke så også kommer ekstra fra den i 4. kvartal annoncerede øgning i salgspresset på det duodenumskop, der skal lanceres i sommeren 2020.
Interessant er det, at Ambu sætter dato på disse rekruttering ved at inkludere de amerikanske sælgere, som fuldt indrulleret og optrænet, i sin salgsguidance fra marts 2020. Vi vurderer, at Ambu må være så langt i sin rekrutteringsproces, at man føler sig komfortabel med at melde marts måned ud. I vores bog fjerner dette et betydeligt risikomoment fra casen.
Kigger vi yderligere ned i regnskabet, så annoncerer Ambu, at man har revideret partneraftalen med Cook Medical. Tidligere var aftalen, at Cook, der allerede sælger forskellige redskaber rundt om Ambus fremtidige duodenumskopforretning, skulle markedsføre Ambus skop i USA.
Ambu har nu valgt at tage denne forretning tilbage og markedsføre det globalt. Lanceringen er blevet tidligerelagt til nu ”tidlig Q4 2019/20” dvs i sommeren 2020, fra tidligere omkring september 2020.
Vi vil dog ikke blive overraskede, hvis Ambu vælger at lave et stort markedsføringspush for produktet allerede på den største konference, DDW, i maj.