40 år - og slet ikke færdig

Inger Kehlet

formand, Dansk Aktionærforening

Det er gratis at tilmelde sig Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev, hvor du får aktietips hver uge.

Fortid, nutid og fremtid mødes, når Dansk Aktionærforening fejrer 40-års jubilæum i 2024. Det sker på et tidspunkt, hvor interessen for investering er steget til nye højder. Det samme er antallet af aktører, der tilbyder inspiration og uddannelse til de private investorer.

Aktørerne har dog ofte det til fælles, at de har et kommercielt sigte, som i sidste ende handler om at tjene på dig og dine investeringer.

Som forening har vi et andet sigte. Vi skal sikre, at du får mest mulig ud af dit medlemskab. Vores medlemsundersøgelser viser, at gode tips og analyser om enkeltaktier fortsat er meget populære. Samtidig sætter rigtig mange medlemmer også pris på, at vi arbejder politisk for at fremme aktiekulturen og for at sikre jer de bedste investeringsmuligheder.

I dette nummer af Aktionæren går vi tæt på en lang række spændende selskaber og investeringsmuligheder, og samtidig har vi en række baggrundsartikler, der sætter markedet og dine investeringer i perspektiv. Vi stiller også skarpt på foreningens første 40 år.

Dit medlemskab bidrager til foreningens politiske arbejde og indflydelsen på Christiansborg som investorernes vagthund. I 2023 havde vi fokus på aktiesparekontoen og lagerbeskatningen, og lige nu forhandles der om en ny iværksætterreform. Her har vi gennem længere tid presset på for at få den rekordhøje aktiebeskatning ned. Vi krydser fingre for et godt resultat.

Med vores 40-års jubilæum fejrer vi ikke mindst foreningens mange frivillige ildsjæle, der gennem tiden har knoklet med at skabe events, aktieklubber og andre fællesskaber over hele landet. Uden dem, intet fællesskab. Samtidig fokuserer vi på at gøre plads til nye generationer af ildsjæle, der kan bringe inspiration og nye ideer til fremtidens forening.

Skal du med til InvestorDagen i Odense? Læs mere her.