28. juni 2013 kl. 00.00
GUIDE: Sådan løser du problemet, hvis du ikke kan se Aktionæren på din pc
Har du i de seneste uger haft problemer med ikke at kunne få e-magasinet frem på din computerskærm? Det problem løser du hurtigt og nemt ved at slette din browsers hukommelse. Se her trin-for-trin, hvordan du gør.
Af Annette Mors
Denne side stammer fra vores gamle hjemmeside og kan derfor se lidt underlig ud, mangle billeder etc. Hvis du støder på noget, som gør det svært at læse indholdet, så skriv gerne til webmaster@shareholders.dk

Nogle medlemmer har oplevet problemer med at kunne se e-magasinet. De er blevet mødt med "hvid skærm", hvor magasinet burde være.

Forklaringen er, at vi har opdateret e-magasinet til også at kunne ses på tablet og iPhone.

Problemet er, at computeren "husker" de sider, du har besøgt før. Det er ofte en hjælp for dig, da det er rundt regnet dobbelt så hurtigt at hente det gemte billede af siden, end at skulle loade siden forfra. Men i forhold til det opdaterede e-magasin er det problematisk, hvis computeren forsøger at vise et billede af den gamle side – den er nemlig ”hvid skærm”.

Du løser problemet ved at slette den gamle hukommelse – på engelsk ”cachen” - og dermed tvinger computeren til at indlæse alle siderne på ny, så du kan se den nye side med e-magasinet. (Og som bonus, kan det måske også gøre din computer lidt hurtigere, da en stor portion gemte billeder af internetsider i hukommelsen sløver computeren).



Guide: Sådan sletter du din computers cache

Hvordan du sletter din computers cache afhænger af, hvilken browser, du bruger. Her har vi lavet en guide til de mest brugte browsere:



 Google Chrome

Klik på Indstillinger-ikonet i øverste højre hjørne.

Klik
på "Værktøjer".

Klik på "
Slet browserdata".



Nu dukker et nyt vindue op, hvor du skal vælge, hvad du vil slette. Vælg "Tøm cache".

Klik slutteligt på "Ryd browserdata".



 Internet Explorer

Klik på tandhjulet i øverste højre hjørne.

Klik på "Sikkerhed" ("
Safety").

Klik på "Slet browserdata..." ("Delete browsing history…").



Nu dukker et vindue op, hvor du skal vælge, hvad du vil slette. Vælg "Midlertidige internetfiler".

Klik slutteligt på "Slet".



 Firefox

Klik på "Firefox"-knappen i øverste venstre hjørne. 

Klik på "Historik".

Klik på "Ryd seneste historik".



Nu dukker et vindue op, hvor du skal vælge, hvad du vil slette. Vælg "Cache".

Tryk slutteligt på "Ryd nu".



 
Opera

Klik på "Opera"-knappen i øverste venstre hjørne.

Klik på "Opsætning" ("Settings").

Klik på "Slet privat data..." ("Delete Private Data…").



Nu dukker et vindue op, hvor du skal vælge, hvad du vil slette. Vælg "Tøm hele cachen" ("Delete entire cache").

Tryk slutteligt på "Slet" ("Delete").



 
Safari til Windows (pc)

Tryk på tandhjulet i øverste højre hjørne.

Tryk på "Reset Safari…".



Nu dukker et vindue op, hvor du skal vælge, hvad du vil slette. Vælg "Remove all website data". 

Tryk slutteligt på "Reset".

Safari til Mac

Tryk på "Safari"-knappen i øverste venstre hjørne.

Tryk på "Empty Cache…".

Nu dukker et vindue op, hvor du skal bekræfte, at du vil tømme cachen. Tryk "Empty".



Fandt du ikke hjælp her, kan du læse om flere browsere (også til tablet og smartphone) på http://www.wikihow.com/Clear-Your-Browser's-Cache


Gå til e-magasinet her >>


11 gode grunde til at være medlem

Læs om fordelene her

Tilmeld dig Aktionærens Nyhedsbrev

For medlemmer

For ikke-medlemmer