25. november 2011 kl. 00.00
BankNordik og Danske Bank skraber bunden
Danske Bank og BankNordik scorer lavest på kundetilfredshed. Det viser en ny undersøgelse, hvor danskerne giver bankerne og bankernes tilbud karakterer.
Af Kim Birkkjær Lund
Denne side stammer fra vores gamle hjemmeside og kan derfor se lidt underlig ud, mangle billeder etc. Hvis du støder på noget, som gør det svært at læse indholdet, så skriv gerne til webmaster@shareholders.dk

Selv om klagerne til pengeinstitutankenævnet slår rekorder i disse år, så er det kun fem procent af kunderne, som er utilfredse med deres bank. De viser en ny undersøgelse fra Analyse Danmark. Mindst tilfredse er kunderne hos BankNordik og Danske Bank. Hvis man gerne vil være en tilfreds bankkunde, så skal man ifølge undersøgelsen vælge Middelfart Sparekasse eller Nørresundby Bank som pengeinstitut.

Netbank er vigtigst
Kunderne er også blevet spurgt om, hvilke services de finder vigtigts, og hvor tilfredse de er med dem. Her er netbankfunktionerne en klar topscore. Og det gælder såvel vigtighed som tilfredshed. Næstvigtigst er den generelle rådgivning. Også her er tilfredsheden stor, men dog ikke på niveau med netbank-tilfredsheden.

Gebyrer ligger i bunden
Mindst tilfredse er kunderne med gennemskueligheden af bankernes gebyrer. Investeringsrådgivning og pensionsrådgivning følger lige efter på henholdsvis anden og tredje pladsen som de områder, hvor kunderne synes, at bankerne klarer sig dårligst. Forskellene er dog ikke store. Tilfredsheden med bankernes gebyrer opnår karakteren 6,5 og netbankfunktionerne får karakteren 8,5 på en skala fra ét til 10.

21.380 danskere er blevet spurgt om deres syn på bankerne, og 6.362 har valgt at svare.

11 gode grunde til at være medlem

Læs om fordelene her

Tilmeld dig Aktionærens Nyhedsbrev

For medlemmer

For ikke-medlemmer