16. december 2020 kl. 13.49
Medlemmerne strømmer til Dansk Aktionærforening - bestyrelsen styrket med to mediepersonligheder
Alene siden starten af november har Dansk Aktionærforening oplevet en femdobling i antallet af nye indmeldelser i forhold til samme periode sidste år. Siden nytår har mere end 1.000 nye medlemmer meldt sig ind, hvilket er rekord. De private investorers forening opruster samtidig med to erfarne mediepersoner på centrale pladser.
Af Dansk Aktionærforening

Det har været et travlt år for de private danske investorer og deres interesseorganisation, Dansk Aktionærforening, som oplever en stærk fremgang i antallet af nye medlemmer.

”Vi har plads til mange flere og forventer at runde 15.500 medlemmer inden årets udgang. Alt tyder på, at udviklingen fortsætter i 2021, hvor vi regner med et nyt rekordår for antal indmeldelser,” udtaler Mikael Bak, direktør i Dansk Aktionærforening, og uddyber: ”Aktietips og onlinekurser er populært som aldrig før. Samtidig er det blevet vigtigere for mange, at deres stemme bliver hørt i debatten – både hos selskaber og politikere”

Stærke medieprofiler i bestyrelsen

Dansk Aktionærforening har også oprustet sin bestyrelse med stærke profiler.

Den tidligere DR-vært, USA-korrespondent og forfatter, Torsten Jansen, er udpeget til næstformand, og skal sammen med bestyrelsesformand Ole Søeberg udvikle foreningen strategisk i de kommende år.

Samtidig er en af de stærke stemmer på investeringsscenen, den kendte radiovært Bodil Gantzel fra Millionærklubben, blevet valgt til bestyrelsen.

”Med Torsten Jansen som næstformand og Bodil Gantzel i bestyrelsen har vi fået to stærke ressourcer ombord, som hver på deres måde kan bidrage til, at Dansk Aktionærforening fortsætter med at være både relevant og aktuel i debatten,” siger bestyrelsesformand Ole Søeberg.

Bodil Gantzel afløser i bestyrelsen den tidligere, mangeårige bestyrelsesformand, Niels Mengel, mens konsulent Johan Winther Christensen afløser Flemming Kjærulf, der også takker af efter mange år som aktiv i bestyrelsen og i foreningens frivillige arbejde

Mikael Bak, direktør for Dansk Aktionærforening

22 22 70 22 - mb@shareholders.dk

Fakta om Dansk Aktionærforening

• Dansk Aktionærforening blev stiftet i 1984.
  • Foreningen har fysisk til huse på Amagertorv i København og digitalt på www.shareholders.dk.
  • Aktuelt har foreningen godt 15.250 medlemmer og 25.000 nyhedsbrevsmodtagere.
  • 15 lokalforeninger rundt omkring i landet og fire lokalafdelinger af ”Unge Aktionærer” tilbyder events, aktieklubber og virksomhedsbesøg.
  • Foreningen udsender ni gange årligt aktiemagasinet, Aktionæren, samt årligt mere 200 uvildige aktietips, guides, interviews og meget mere.
  • Foreningens tilbyder en lang række interessante uddannelser på InvestorSkolen med kurser over hele landet for både nye og erfarne investorer. Siden corona-epidemien brød ud har mere end 4000 kursister deltaget på onlinekurser.
  • De seneste kurser ”Ny på aktiemarkedet” har været overtegnet flere gange. Op mod 2/3 af alle tilmeldte har været kvinder.
  • Dansk Aktionærforening afholder hvert år i uge 46 InvestorUgen med fokus på dansk investorkultur og børsnoterede danske virksomheder.