06. november 2020 kl. 10.01
Dansk Aktionærforening kårer Årets Børsmægler Nordnet efter fintælling
Dansk Aktionærforening har igen i år kåret Årets Børsmægler. Kåringen er baseret på en uvildig undersøgelse blandt foreningens medlemmer kombineret med en uvildig opgørelse af omkostninger ved aktiehandel og -depot. Kåringen markerer samtidig startskuddet på InvestorUgen i Uge 46, hvor Dansk Aktionærforening byder på virksomhedspræsentationer, debatter om aktiekultur og kurser til alle interesserede danskere.

Efter et års fravær fra førstepladsen vendte Nordnet tilbage til toppen af podiet og tog dermed titlen som Årets Børsmægler i Dansk Aktionærforenings årlige opgørelse. Titlen var Nordnets ellevte, men der var kamp til stregen.

Ikke mindst i kraft af den bedste score i fire ud af ni kategorier scorede Nordnet samlet set flest point hos medlemmerne. Til gengæld tabte Nordnet en smule terræn til sidste års vinder, Saxo Bank, på de objektive kriterier. Forspringet fra medlemmernes vurdering var dog stort nok til, at Nordnet lige akkurat kunne hente den samlede sejr hjem foran Saxo Bank.

Nordea satte sig på tredjepladsen, mens Danske Bank sluttede lige under topplaceringerne. De to storbanker blev især hægtet af på grund deres højere handels- og depotomkostninger. Nordea kan dog glæde sig over en topplacering for inspiration til aktiehandel, mens Danske Bank kan bryste sig af at tilbyde den bedste handelsplatform, begge dele ifølge medlemmerne.

Dansk Aktionærforenings direktør, Mikael Bak, glæder sig over det tætte løb i toppen:

”Vi er stolte af, at lige ved 500 medlemmer har deltaget i den årlige undersøgelse, og samtidig glæder vi os over den tætte konkurrence, som klart er til gavn for vores medlemmer – og for alle private aktieinvestorer i Danmark. Vi noterer også med tilfredshed, at Nordnet og de øvrige børsmæglere i årets løb har igangsat nye tiltag og åbnet nye kanaler til udbredelse af information om aktieinvestering og dermed bidraget til yderligere udvikling af aktiekulturen i Danmark.”

Hele undersøgelsen kan læses i novembernummeret af Dansk Aktionærforenings magasin, Aktionæren, og på foreningens hjemmeside, shareholders.dk.

For yderligere oplysninger og kommentarer kontakt redaktør hos Dansk Aktionærforening, Steen Bech Andersen, på telefon 5350 0253 eller per e-mail til sba@shareholders.dk.

Fakta om Dansk Aktionærforening

• Dansk Aktionærforening blev stiftet i 1984.
  • Foreningen har fysisk til huse på Amagertorv 9 i København og digitalt på www.shareholders.dk.
  • Aktuelt har foreningen cirka 14.500 medlemmer.
  • 15 lokalforeninger rundt omkring i landet og fire lokalafdelinger til unge aktionærer (under 30 år) arrangerer spændende arrangementer som besøg hos børsnoterede selskaber inspiration til investering i form af aktieklubber.
  • Foreningen udsender årligt ni trykte magasiner med uvildige aktieanalyser, guides, interviews og meget mere. Desuden modtager mere end 24.000 aktieinvestorer det digitale nyhedsbrev to gange om ugen.
  • Foreningens kursusvirksomheder, InvestorSkolen og InvestorAkademiet, afholder kurser – over hele landet og på nettet – både for nye og øvede investorer.
  • Foreningen afholder desuden en række interessante investerings-events under navnene InvestorDagen eller InvestorUgen, hvor private investorer møder børsnoterede selskaber, uvildige rådgivere, finansielle virksomheder og aktieanalytikere.