Trifork rider på megatrend
Denne analyse blev bragt i Aktionæren 8, 2021.
Triforks forretning er rettet mod den digitale omstilling i virksomheder og hos offentlige kunder – et marked i vækst. Selskabet har løst store vigtige samfundsopgaver, er kendt for at løse opgaverne i rette kvalitet, og man har opnået dybt branchekendskab. Det er vigtigt hele tiden at få del i nye lukrative opgaver, da tre fjerdedele af sidste års omsætning kom fra udvikling af opgaver, mens en fjerdedel af omsætningen havde karakter af mere stabile og langsigtede opgaver med vedligehold og hosting. Medarbejderne er selskabets vigtigste aktiv.
Få aktietips hver uge - tilmeld dig aktionærforeningens nyhedsbrev
I et forsøg på at distancere sig fra konkurrenterne afholder Trifork via sit GOTO-univers konferencer og videoforedrag. Det sikrer selskabet inspiration og viden om, hvad kunderne efterspørger, ligesom man skaber forbindelser til potentielle nye ansatte.