Tid til luksus: Aktien er mere værd
LVMH er et konglomerat af mærkevarer i den absolut dyre ende. LVMH er et sammentræk af navnene Louis Vuitton, Moet & Chandon og Hennessy. Derudover ejer man også mærker som Christian Dior, Bulgari, Dom Perignon, Guerlain og Tiffany. Louis Vuitton er dog stjernen i samlingen.
Eksklusive mærkevarer kan ikke øge styksalget så meget, da man så ødelægger eksklusiviteten. Men man kan øge priserne og ad den vej øge omsætningen.
Få aktietips hver uge - tilmeld dig nyhedsbrevet her
LVMH har øget omsætningen med 11 procent om året de sidste fem år. Og den tendens forventes at fortsætte med omtrent plus ti procent om året for både omsætning og indtjening.
Samtidig betaler man omkring 40 procent af indtjeningen ud som udbytte – svarende til et direkte afkast på knap to procent. Det er solidt, og jeg synes LVMH er mere værd end den aktuelle kurs.
Børskode |
ISIN |
www. lvmh.fr |
||
Anbefaling Køb |