Perler med potentiale
Pandora har tidligere været hårdt udfordret, men hver gang har selskabet som en Fugl Føniks genrejst sig. Sjovt nok, men næppe tilfældigt, hedder den nuværende strategi Phoenix, hvis mål er at øge kendskabet til Pandoras brand for derved at skabe vækst i kerneforretningen og tiltrække nye forbrugere via innovativ markedsføring og produktudvikling.
Salget i de fysiske butikker har været udfordret af nedlukninger som følge af COVID-19, men online-delen har kunnet kompenseret herfor. Det viser vigtigheden af selskabets multikanal-strategi. Phoenix-strategien har sikret Pandora en stærk start på 2022, hvor der meldes om godt salg til Valentines Day i februar.
Medlemmer kan læse hele analysen ved at logge ind. Er du ikke medlem, kan du melde dig ind her - nu med op til 33% rabat.
Samarbejdet med Disney kører godt og er blevet udvidet til også at omfatte Marvel, der står bag figurer som Hulk, Iron Man og Captain America. Også dette samarbejde er blevet taget godt imod af kunderne. 17.000 oplyses at stå på venteliste for at købe en Pandora Marvel Infinity Ring.