Analyser

Luksus fra øverste hylde

Billede
Moncler har på relativt få år opbygget et meget stærkt luksusbrand, og med virksomhedens fokus på online tilstedeværelse og bæredygtighed, er der gode muligheder yderligere ekspansion.
Billede

Af
Peter Smed

Cand.polit. og investeringsrådgiver hos Solvent Invest

Efter at have levet et relativt stille liv i mange år, skete der noget med Moncler i 2003. Virksomheden blev erhvervet af den italienske entreprenør Remo Ruffini, der lagde en langsigtet plan for virksomheden. Og der er eksekveret så succesfuldt på planen, at Moncler i dag befinder sig på øverste hylde i luksussektoren. Ruffini er fortsat storaktionær i Moncler og bestrider både posten som direktør og bestyrelsesformand.

Meld dig ind og få adgang til denne og alle andre artikler og aktietips

Succesen er smittet af på aktiekursen, som siden noteringen i 2013 er firedoblet – selv efter et fald på 30 procent fra toppen i december 2021.

Den gode langsigtede kursudvikling bunder i en imponerende årlig vækst i omsætningen på i gennemsnit 17 procent til 2 milliarder euro. Også i 2021 er omsætningen øget, og sammenlignet med 2019 – altså året før corona - er omsætningen øget 14 procent før indregning af det tilkøbte Stone Island.

Bliv medlem for kun 795,- årligt

Du får:

Svarende til 66 kr./md.

Ubegrænset adgang - og meget mere.

  • Aktietips & artikler
  • Ugentlige nyhedsbreve
  • 9 magasiner af Aktionæren
  • Danmarks største rabatportal
  • Analyser
  • Aktie-TV & videoer 
  • Arrangementer & events
  • Masterclasses
  • Guides
  • Lokalforeningsnetværk
  • Investorredskaber
  • Digital uddannelse & kurser
  • Konkurrencer
  • InvestorSparring
  • Adgang til InvestorUgen
  • Støtter aktionærdemokratiet

Ingen binding, kan altid opsiges til udløb af kontingentperiode.

Du får også tilsendt seneste nummer af magasinet Aktionæren ved indmeldelse (værdi 79,95).

Medlemskabet fornyes årligt - priserne er inkl. moms.

Bliv medlem Icon