
Analytiker: Dating-aktie er ikke billig nok

Det er gratis at tilmelde sig Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev, hvor du får aktieanalyser hver uge.
Match Group er selskabet bag dating-appen Tinder og omkring 40 andre brands indenfor dating, og er dermed den ubestridt største aktør indenfor området.
Men området har ikke længere høj vækst – i 2024 steg omsætningen kun med 3,4 procent, og indtjeningen faldt 15 procent.
I fjerde kvartal faldt omsætningen med 0,7 procent og forventer et fald på 3-5 procent i første kvartal.
Selskabets forventning til 2025 er, at omsætningen ender mellem et fald på 3 procent og en stigning på 1 procent.
De svage resultater fik selskabet til at smide CEO'en på porten med øjeblikkelig virkning og afløse med et bestyrelsesmedlem. Selskabet kæmper med faldende brugerantal og færre brugere, der vælger at betale for premiumløsninger, ligesom flere foretrækker at mødes fysisk frem for gennem apps.
Selvom P/E er relativt beskedne 16,2, synes jeg ikke, det er billigt nok i forhold til de udfordringer, selskabet ser ud til at have for tiden. Markedet for dating er i konstant udvikling, og det gør usikkerheden omkring udviklingen og aktien større.
Selskabet udbetaler ikke udbytter, men køber egne aktier, og reducerede aktieantallet med godt 7 procent i 2024.
LÆS OGSÅ: "De skovler penge ind, selvom de vokser"
Børskode |
ISIN |
www. |
||
Anbefaling PAS PÅ |
Per Juul ejer ikke aktier i Match Group.
Abonner på vores Youtube-kanal her:
Ansvarsfraskrivelse: Artikler, analyser, klummer eller interviews mm. i Aktionæren og på shareholders.dk kan ikke erstatte individuel rådgivning. Undersøg og vurder altid selv de investeringer, du overvejer, ud fra din investeringsstrategi, risikovilje og tidshorisont. De nævnte aktier er ikke købsanbefalinger. Dansk Aktionærforening og skribenterne kan ikke påtage sig ansvaret for eventuelle tab, som du måtte pådrage dig ved køb.