• Med cirka 500 millioner brugere er Activision Blizzard verdens største uafhængige spiludbyder. Forretningsmodellen er stærk og genererer en flot fri pengestrøm. Foto: Activision Blizzard
    Med cirka 500 millioner brugere er Activision Blizzard verdens største uafhængige spiludbyder. Forretningsmodellen er stærk og genererer en flot fri pengestrøm. Foto: Activision Blizzard
02. september 2016 kl. 09.55
Activision Blizzard: Spil for alle pengene
Markedet for digitale spil vokser 6-8 procent om året, og med Activision Blizzard får du adgang til det hurtigst voksende segment inden for spilindustrien, nemlig spil på mobilen.
Af Mette Østerbye Vejen, Cand.merc.fir.

Activision er grundlagt i 1979 og har gennem fusioner og opkøb skabt en af verdens største udbydere af interaktive spil. Selskabet er opdelt i fem forskellige enheder: Activision og Blizzard Entertainment udvikler, distribuerer og udgiver interaktiv underholdning til konsoller, pc og mobile enheder.

 

Blandt de bedst kendte spil er Call of Duty, Skylanders og World of Warcraft.

 

King Digital Entertainment udvikler interaktiv underholdning til den mobile platform og står bag blandt andet Candy Crush.

 

Media Networks binder selskabets spil, platforme og geografier sammen, mens Activision Blizzard Studios laver film og tv-serier baseret på selskabets spil.

Opkøb i det hurtigst voksende segment

Børn, unge og gamle kaster sig over spil på nettet og på diverse konsoller, men det hurtigst voksende segment i spilindustrien er på den mobile platform. Med købet af King Digital Entertainment tidligere i år fik Activision Blizzard cementeret sin position på denne platform, da selskabet gik fra at have 80 millioner brugere til at have 500 millioner brugere på den mobile platform...

 

 

Læs resten af analysen i Aktionæren 6/2016 (kun for medlemmer)

 

Eller køb et medlemskab og få adgang med det samme >>

Har du ikke modtaget det seneste nummer af Aktionæren?

Så udfyld denne formular

 Tilmeld dig Aktionærens Nyhedsbrev

For medlemmer

For ikke-medlemmer

11 gode grunde til at være medlem

Læs om fordelene her

Læs Aktionæren

Medlemmer modtager Danmarks bedste magasin for aktieinvestorer, Aktionæren, 9 gange om året.

Læs magasinet her.

 

Aktionæren udkommer:

 

  • Aktionæren 9/2019
    9.-13. december
  • Aktionæren 1/2020
    27.-31. januar
  • Aktionæren 2/2020
    3.-6. marts
  • Aktionæren 3/2020
    6.-8. april
  • Aktionæren 4/2020
    18.-22. maj
  • Aktionæren 5/2020
    22.-26. juni
  • Aktionæren 6/2020
    1.-4. september
  • Aktionæren 7/2020
    6.-9. oktober
  • Aktionæren 8/2020
    3.-6. november
  • Aktionæren 9/2020
    15.-18. december

 

 

 

InvestorOrdbogen er Dansk Aktionærforenings ordbog om aktier, obligationer, investering og meget mere.

 

Søg i InvestorOrdbogen her: