26. maj 2016 kl. 11.01
Mød topcheferne i Dong Energy, før du køber aktier
Dong Energy og Dansk Aktionærforening inviterer alle interesserede til at møde ledelsen i Danmarks nye energiaktie ved åbne aktionærmøder på mandag.

Dong Energy går på børsen, og i de kommende dage kan alle tegne aktier, før handlen starter på Nasdaq Copenhagen.

På mandag giver Dong Energy og Dansk Aktionærforening derfor mulighed for at møde selskabets topchefer ved aktionærmøder i København og Aarhus. Her vil potentielle aktionærer få ledelsens introduktion til selskabet, aktien og børsnoteringen - og de vil få lejlighed til at stille kritiske spørgsmål, før de investerer.

• København, mandag kl. 17.15:
    Mød Henrik Poulsen, administrerende direktør, Dong Energy

• Aarhus, mandag kl. 16.15:
    Mød Marianne Wiinholt, koncernøkonomidirektør, Dong Energy

”Når man overvejer at investere i en aktie, er det klogt at danne sig et personligt indtryk af selskabet og ledelsen. Ikke mindst ved en nynotering er det vigtigt, at også vi private investorer kan møde topcheferne personligt og spørge ind til alle ømme punkter, før vi lægger penge på bordet,” siger Jens Møller Nielsen, direktør i Dansk Aktionærforening.

Han er sikker på, at mange danskere vil være interesserede i at blive medejere af Danmarks store energiselskab.

“Det er dog også vigtigt, at man ikke bare lader sig rive med at stemningen, men bevidst vælger aktier, der passer til ens personlige tidshorisont og risikoprofil. Man bør forstå Dong Energys forretning ordentligt, før man investerer. Det er for eksempel et selskab, som er ekstremt afhængigt af, hvad der sker inden for havvindmøller de kommende år – statstilskud og udviklingen i konkurrerende energiformer er nogle af de faktorer, som kan få betydning for aktiekursen i fremtiden,” siger Jens Møller Nielsen.

Dansk Aktionærforening vurderer ikke enkeltaktier og deres prissætning. I stedet formidler foreningen viden om aktierne, og foreningens medlemmer vil i næste uge få adgang til en eller flere uafhængige analyser af Dong Energy på www.shareholders.dk.

TILMELDING
Tilmelding til aktionærmøderne senest mandag 30. maj 2016 klokken 12 via dette link: www.tilmeld.dk/Dong-ipo

YDERLIGERE INFORMATION
Prospekt og andet materiale om børsnoteringen kan hentes på Dong Energys hjemmeside: www.Dongenergy.com/da/investor